Najczęściej zadawane pytania

Co powinienem/am zrobić przed zgłoszeniem awarii?
  • odłączyć od zasilania na ok. 5 minut wszystkie urządzenia sieciowe takie jak router;
  • odłączyć od zasilania na ok. 5 minut komputer/laptop;
  • sprawdzić stan i konfigurację karty sieciowej i połączenia sieciowego w komputerze;
  • sprawdzić konfigurację programu antywirusowego, zapór sieciowych oraz przeglądarek internetowych.
Jeśli te działania nie przyniosły rezultatu, skontaktuj się z nami.

Jak przebiega proces instalacji Internetu?

Instalacja usługi polega na poprowadzeniu naszego przewodu ethernetowego do lokalu Klienta. Po podłączeniu komputera do sieci, operator w Com Electronic przeprowadza aktywację urządzenia w systemie zarządzającym. Proces trwa do jednej godziny od podpisania Umowy.

Zmieniłem/am urządzenie odbierające Internet - co zrobić?

W przypadku zmiany urządzenia należy się z nami skontaktować i podać adres fizyczny (adres MAC) karty sieciowej komputera/laptopa lub adres MAC WAN routera.

Czy mogę podłączyć router i korzystać z sieci Internet na kilku urządzeniach jednocześnie w ramach jednego lokalu?

Tak, istnieje taka możliwość i nie jest związana z ponoszeniem dodatkowych kosztów abonamentowych. Podczas konfiguracji routera niezbędne jest jego zabezpieczenie, aby osoby trzecie nie miały dostępu do Państwa sieci bezprzewodowej. Istnieje możliwość poprawnej konfiguracji routera przez naszego technika - w takim przypadku prosimy o kontakt z naszą firmą.

Czy adres IP jest adresem stałym, czy zmiennym?

Adres IP jest adresem stałym przydzielanym dynamicznie (przez DHCP) przy każdym uruchomieniu komputera. Za każdym razem jest on taki sam.

Czy adres IP jest adresem prywatnym, czy publicznym?

Adres IP jest adresem prywatnym. Istnieje możliwość zamówienia dodatkowego adresu IP publicznego za dodatkową opłatą.